Eastermar piekt voor de het oog van de camera tot hoogtepunt

Eastermar 1

Suawoude 1

10 oktober 2020 14:00

Eastermar groeit in het seizoen
Eastermar - Suwald
Drie dagen nadat Mike Okkema het wekelijkse breek-de-week festijn van het waterhuis liet schieten, mijnheer had een gevoelig bekje nadat hij ’s middags zijn tanden had laten bleken bij de tandarts, stond de absolute Kelderklassetopper van deze week gepland.
De strijders van Suwâld kwamen het opnemen tegen de mannen van Edwin Boonstra.
Waar de thuisploeg een week eerder middels een puike eerste helft af had weten te rekenen met het sterke Westerkwartier, wisten de Suwâldsters koploper Ezinge knap op 1-1 te houden. Eastermar was gewaarschuwd!
Omdat er wegens omstandigheden geen publieke figuren rond het veld mochten dwalen, was door de club besloten WD verhuur in te huren. Directrice Willianne Douma zou eigenhandig, geassisteerd door Jacob de Vries en Hidde achter de camera en Wybe Hoogendorp en Stefan Brouwer achter de microfoon, de volledige wedstrijd in beeld brengen en live uitzenden. De hoogwerker van Molle ‘de krul’ Heidbuurt zou eveneens assisteren.

De absolute koning onder de grensrechters, Wouter Langman, zou de vlag ter hand nemen.

Voor de wedstrijd verwijs ik u door naar de livestream van Willianne Douma, die nog mooi op youtube te vinden is onder de titel vv Eastermar – vv Suawoude.
Wel heb ik de volgende bijbehorende inhoudsopgave voor u:

“00:40:25”- Hier is de prachtige 1-0 van Jan Jochem Kootstra te vinden.
“00:41:00”– vrijwel direct uit de daaropvolgende aftrap veroverd Eastermar de bal weer. Die belandt vervolgens over meerder schijven voor de voeten van Menno Dijkstra, die een viertal Suwaldsters voorbij loopt en de bal vervolgens langs de keeper in het goede zijnet deponeert: 2-0.
“00:42:50”Wybe voorziet het bijwerken van de score op het scorebord van enige woordelijke begeleiding.
“00:43:12” Jelle van der Bui doet zijn bijnaam eer aan en veinst een glijpartij zodat hij even lekker languit uit kan rusten op het prachtige Eastermarder biljartlaken.
“00:45:00”– Net nadat commentatoren Wybe en Stefan mededeelden dat ze het nog niet echt warm genoeg kregen van deze wedstrijd, onderschepte Menno Dijkstra de bal op het middenveld. Hij speelde zijn kameraadje Sijtse Nijboer in en kreeg de bal meteen retour. Nijboer zocht vervolgens posijtse voor het doel en ontving daar gekomen de bal weer van Dijkstra: 3-0! De bijbehorende blijdschap warmde het iconische duo Hoogendorp/Brouwer aanmerkelijk op.

Vervolgens probeerde Stefan Brouwer nog wat spanning in de wedstrijd te praten: “de bal is rûn sizze se wol ris hé…. En dizze is dat ek…” dit hielp aardig want gescoord werd er niet meer voor rust.

“00:56:00”Prachtige anekdote van Wybe Hoogendorp over hemzelf, Stefan Brouwer en hoe de rode kaart hen verbindt.
“00:58:00” Veer in het aarsje van Jurryt Jonkman door Wybe Hoogendorp.
“01:00:00” Het kontje van Jan Jochem werd door een veertje voorzien door Stefan Brouwer
“01:00:33”Penalty moment op Menno Dijkstra, plus deskundig commentaar
“01:03:52”fenomenale glijpartij Rindert Venema.
“01:09:00” Rust.
“01:22:52”Doelpunt HT Heidbuurt op aangeven van Menno Dijkstra.
“01:25:55”Harm Tseard Heidbuurt wordt door Stefan Brouwer vergeleken met de onvolprezen Zlatan Ibrahimovic.
“01:28:00”Door luie Jelle versierde penalty, verzilverd door Menno Dijkstra.
“01:30:00”Wybe rept over de goed ingevallen Stefan Brouwer, Stefan wijst hem even later terecht. Richard werd er bedoelt, Stefan stond naast Wybe ommirs..
“01:37:08”Jurre yn’e sleat.
“01:37:44” De uitstekend ingevallen Richard Brouwer scoort bijna. “Dêr slacht myn Brouwerhart alle kanten út, ik tink de man leit ‘m eefkes binnen hoe’k it him ek leert ha…” Abromt broer Stefan in de microfoon.
“01:43:00”HT Heidbuurt bedankt al het aanwezige digitale publiek uitbundig na zijn wissel.
“01:43:50” scheids neemt Sijtse Nijboer in de luren (Aanrader).
“01:44:25” Mike Okkema zijn achterwerk werd voorzien van wat veren.
“01:54:20”veertjes in de kontjes van de der Van der Bijtjes.
“01:58:12”de duimpjes van Jurre Dam.
“01:55:32”penalty Menno: 6-0.
“02:01:04” het deze week viraal gaande hoogtepunt van de wedstrijd (naast de glijpartij van Jelle van der Bij). Sijtse Nijboer met de hete 7-0.

Vanaf “02:07:40” diepte interviews met Max Dam, Sijtse Nijboer, Edwin Boonstra en Jurryt Jonkman.
Door deze overwinning staat Eastermar, na de valse start, knap bovenaan. Samen met de verrassend sterk begonnen clubs VVT en Ezinge, het belooft een spannend seizoen te worden.

Waarschijnlijk zal er de komende tijd voor het Eastermarder vlaggenschip geen bal meer rollen… Voor eenieder die de Broekophalders in actie wil zien, kan er in de eenzame uurtjes gelukkig teruggevallen worden op de zich op youtube bevindende livestream. Elke dag een tiental minuten is u aan te bevelen.

Mocht het prachtige veldspel of de lekkere Eastermarder bekjes de pijn van het voetbalgemis niet verzachten, dan zal het vakkundige vlotlopende kwieke commentaar van Stefan Brouwer en Wybe Hoogendorp dat wel doen.
Tot ooit….