VV Eastermar wint zes-punter van koploper SC Boornbergum ’80 met 6-0

5 december 2022 9:15

Zaterdagmiddag 3 december 2022: 3 wedstrijden op Sportpark Burgerkamp in Eastermar (2 fysiek en 1 op twee grote schermen), 3 keer winst en daardoor een MEGA 3e helft…..

VV Eastermar had net als vele andere amateurverenigingen haar best gedaan om de wedstrijd van het eerste elftal te vervroegen. Zo kon er na de wedstrijd, na een snelle douche, in de kantine naar de achtste finale van het Nederlands elftal worden gekeken.

Het was niet zomaar een wedstrijd afgelopen zaterdag, maar dé topper in de 5e klasse C. VV Eastermar stond met één wedstrijd minder, vijf punten achter op koploper SC Boornbergum ’80. Vorig seizoen draaide VV Eastermar ook mee in de top en hebbende wedstrijden tegen koploper VV Drogeham het team de das omgedaan. Vandaar dat VV Eastermar extra goed voorbereid aan deze zes-punten-wedstrijd begon. Die goede voorbereidingen wierpen vanaf het eerste moment zijn vruchten af; de spelers van VV Eastermar waren superscherp. Het was zeker niet zo dat Boornbergum niks in te brengen had, maar het werd al vrij snel duidelijk dat de drie punten in Eastermar zouden blijven.

87691DE8-EFD2-4A46-AD3B-587FD8DABC50.jpeg

Voor een wedstrijdverslag verwijs ik u naar het commentaar van Anton van der Meer tijdens Rûnwei Sport van RTV NOF. Ook het (online) artikel van journalist Rynk Bosma van het Friesch Dagblad, met als titel ‘Ongeslagen ‘broekophâlders’ uit Eastermar walsen over concurrent Boornbergum heen: 6-0, is het lezen waard.

Twee spelers die het deze wedstrijd verdienen om genoemd te worden zijn de gebroeders Heidbuurt. Jelte Heidbuurt wist Jorrit de Boer, met 11 doelpunten de topscorer van Boornbergum, uitstekend in bedwang te houden en zijn broer Harm Tseard stond met twee doelpunten aan de start van een doelpuntenregen.Eastermar hield in deze topper opnieuw de nul met dank aan een uitstekende defensie en keeper.

De voorzitter van Boornbergum gaf onlangs op www.sa24.nl aan dat recente fusie van de zaterdag- en zondagafdeling het huidige succes van het vlaggenschip verklaart. Afgelopen zaterdag bleek echter dat het team weliswaar over goede individuele spelers beschikt, maar nog niet zo’n eenheid vormt als Eastermar.

De kussens in 5C zijn na gisteren weer opgeschud. Hoewel Eastermar graag als koploper aan de winterstop wil beginnen, is dat nog geen gegeven. Boornbergum staat nog steeds bovenaan en zal zaterdag op scherp staan tegen ASC 75. Eastermar neemt hetin Drachten op tegen ONB, nummer 3 van de ranglijst.

RK