VV Eastermar overklast angstgegner VV Surhuisterveen!

9 april 2023 22:15

Zaterdag 8 april stond voor VV Eastermar de inhaalwedstrijd tegen VV Surhuisterveen op het programma. Hoewel de vrijwilligers van Surhuisterveen op 11 maart hun stinkende best hadden gedaan om het kunstgrasveld sneeuwvrij te maken, was dat net niet gelukt. Eastermar is die middag wel naar Surhuisterveen afgereisd, maar dan naar de bowlingbaan in plaats van sportpark ‘t Ketting.

Voor Eastermar was dit een beladen wedstrijd. Beide ploegen troffen elkaar vorig seizoen voor het eerst, nadat Surhuisterveen was overgekomen vanuit het zondagvoetbal. Dit was het vierde treffen in twee jaar tijd. Beide thuiswedstrijden waren in een gelijkspel geëindigd en de uitwedstrijd werd vorig jaar jammerlijk verloren. VV Surhuisterveen fuseert aan het einde van dit seizoen met ’t Fean ’58 en heeft niks meer om voor te vechten. Eastermardaarentegen heeft de drie punten hard nodig in de strijd om het kampioenschap. Daarnaast is het een kwestie van eer: wij zullen Surhuisterveen eindelijk eens laten zien dat we de sterkere zijn. Met die instelling togen niet alleen de spelers naar Surhuisterveen, maar ook de vele supporters.

6FFBE836-7FB8-4CB8-9D64-A68B6625CD1B.jpeg

Wanneer
de Eastermarders een doel voor ogen hebben, kunnen ze erg sterk zijn en dat heeft Surhuisterveen nu ook ondervonden. Eastermar toonde zich vanaf het begin heer en meester en liet met name in de eerste helftprachtig voetbal zien. Dat resulteerde in een zuivere hattrick van Willem Veenstra. Aan alle drie doelpunten gingen mooie actiesvooraf: van Rindert Venema, Knelis Kootstra en Jelte Berend Heidbuurt. Het kan niet anders of trainer Klaas Zandberg en leider Wybe Hogendorp hebben trots aan de kant gezeten. Het moet voor hen geweldig zijn om het resultaat van de trainingen terug te zien in de wedstrijd. Meteen na rust scoorde Willem uit het niets de 0-4 en dat zou ook de eindstand worden. VV Surhuisterveen moest genoegen nemen met 4 tegendoelpunten en 4 gele kaarten. Voor een uitgebreide terugblik verwijzen we u graag naar het wedstrijdverslag van Anton van der Meer van RTV NOF, die zich ook liet ontvallen dat Eastermar niet zou misstaan in de vierde klasse. Er zijn echter nog zes wedstrijden te spelen SC Boornbergum ’80 zit Eastermar op de hielen.

BEBAF346-B0AD-4324-B4D4-7AD22401A1BD.jpeg

Komende zaterdag is Eastermar te gast bij TFS. De thuiswedstrijd werd weliswaar gewonnen, maar Eastermar had toen veel moeite om door de verdediging van TFS heen te breken. Voor de supporters van Eastermar: de wedstrijd in De Kompenije begint om 15.00 uur, een half uurtje later dan voor ons gebruikelijk.

RK.

BC1ED643-8168-4D22-9E1B-C3B705FD5AFA.jpeg