VV Eastermar verslaat VVT!

24 april 2023 7:45

Op de dorpssite van Eastermar verscheen afgelopen week een bericht met de titel ‘Road to the championship’. Dat was toen nog een beetje voorbarig, maar na de 4-2 overwinning op VVT, is die road toch echt ingeslagen. Met nog 4 wedstrijden te gaan zijn er slechts twee titelkandidaten in 5C: SC Boornbergum ’80 (51 punten uit 21 wedstrijden en een doelsaldo van +38) en VV Eastermar (56 punten uit 20 wedstrijden en een doelsaldo van +70).

Komende zaterdag treffen beide ploegen elkaar in Boornbergum. In geval van winst mag Eastermar zich kampioen noemen. Bij gelijkspel of verlies richten de pijlen zich op de thuiswedstrijd tegen ONB op 13 mei. Komende zaterdag trekken de inwoners van Eastermar hopelijk massaal naar Boornbergum om ‘hun jongens’ aan te moedigen. Een aanhanger van VVT liet zich afgelopen zaterdag ontvallen: “Eastermar falt my eins wat ôf.” Laten we hopen dat deze man een slechte generale heeft gezien van de grote finale in 5C.

Terug naar de wedstrijd van zaterdag. De groenhemden uit Twijzelerheide waren vanaf het eerste fluitsignaal ‘opsternaat’. Volgens de grensrechter kwam dat, omdat ze nog kans maakten op de tweede periodetitel. Met name spits Willem Veenstra moest het ontgelden. Hij werd in de eerste helft twee keer hard onderuitgehaald. Richard Kempenaar moest dat in de 27e minuut bekopen met een rode kaart. Eastermar wist daarna echter niet te profiteren van het voordeel van 11 tegen 10. Sterker nog een kleine tien minuten later kwam VVT op voorsprong door een geweldig doelpunt van Jesse Dijkstra. Hij stond helemaal vrij bij een voorzet, uit een vrije trap, en ramde de bal op Van Basten-achtige wijze binnen.

1C667E13-7578-4FA3-A449-B31585E3FC1B.jpeg

Eastermar ging dus met een achterstand de rust in. Op het moment dat trainer Klaas Zandberg eerder dan de spelers terugkeert op het veld, weten de supporters dat er in de kleedkamer ‘harde’ woorden zijn gevallen, waarover de jongens nog even mogen nadenken.

De preek van Klaas werkte kennelijk, want na de rust stond er een ander Eastermar op het veld. Dit resulteerde in de 60e minuut in een erg mooi doelpunt van Jurre Dam. De opluchting was helaas van korte duur, want zes minuten later kwam VVT wéér op voorsprong door een goede goal van Henk Jan Vogt uit een corner. Daarna lieten de Eastermarders zien dat ze dit seizoen hebben geleerd om zich terug te vechten in de wedstrijd. In het laatste kwartier werd er nog drie keer gescoord. In de 74e minuut kopte Jelle van der Bij de gelijkmaker binnen. Ongeveer vijf minuten later kwam Eastermar voor het eerst in deze wedstrijd op voorsprong. Willem Veenstra tikte een voorzet van Sijtse Nijboer binnen en de 3-2 was een feit. VVT kon het daarna niet meer opbrengen en ze kregen in de 87e minuut ook de 4-2 nog tegen. Sijtse gaf een steekbal op Willem en die tikte de bal rond het vijfmetergebied door de benen van de doelman. Een paar minuten later floot de leidsman af en was de overwinning binnen.

8C679BE2-02D6-4B5F-A16C-DC1DE0D53A8A.jpeg

Complimenten deze keer voor Knelis Kootstra en Jelmer Tillema die hun mannetje stonden en invallers Mike Okkema, Jurryt Jonkman en Tristan Lahuis. Ook VVT verdient een compliment, omdat ze met tien man het aantal tegendoelpunten tot vier wisten te beperken en zelf twee keer heel effectief waren. Eastermar richt nu de blik op zaterdag 29 april. Graag tot ziens op sportpark De Kampslach in Boornbergum. De wedstrijd begint daar om 14.00 uur!

BCC92367-73AB-4BC6-8CD5-34541533A4E0.jpeg

Tijdens de wedstrijd kunnen zij alle support goed gebruiken. Daarom willen wij met een grote groep supporters in de bus heen!

Ga jij mee?

Vertrek 13:15
Sportcomplex de burgerkamp te Eastermar
Kosten €8,-