VV Eastermar sluit succesvol seizoen af met 4-1 zege op VV Suameer!

29 mei 2023 18:15

Na de 1-4 overwinning op UDIROS vorige week werd het kampioenschap in 5C uitbundig gevierd op Oerrock. De spelers mochten daarna een paar dagen bijkomen (de dinsdagavondtraining werd overgeslagen), maar vanaf donderdag was de blik weer gericht op de derby tegen Sumar. Eastermar was maar wat blij dat het kampioenschap niet meer van deze wedstrijd afhing. UDIROS had de punten weliswaar ook niet cadeau gegeven, maar Sumar had dat zeker niet gedaan. Er werd deze zaterdagmiddag dus alleen om de ‘eer’ gespeeld. Over de wedstrijd zelf kunnen we kort zijn. Trainer Klaas Zandberg gaf na afloop aan: ‘Schrijf maar op dat Eastermar met 4-1 heeft gewonnen en dat Willem Veenstra alle doelpunten heeft gemaakt.’ Einde wedstrijdverslag.

9C832810-F96D-440E-B69F-0BA1C2F281B4.jpeg

8E05A181-3CF6-4C07-9EB2-4E2DABB457D2.jpeg

Na het laatste fluitsignaal werd er een grote kar het veld opgereden en nam Halbe de Vries, voorzitter van VV Eastermar, het woord. Hij feliciteerde spelers, staf en supporters met het kampioenschap en blikte kort terug op het seizoen. Hij memoreerde hoe Eastermar kan terugkijken op een geweldige eerste seizoenshelft. Daarna werd het wat lastiger, eerst zonder Menno Dijkstra (die in het kader van zijn opleiding in Sevilla verblijft) en later zonder Jurre Jan Venema (die om gezondheidsredenen moest stoppen).
62D05330-8AFD-4618-A97C-7A79465E32A9.jpeg
Hoewel Jille van der Wal en Jelmer Tillema
gelukkig aan de selectie konden wordentoegevoegd, was het voor trainer Klaas Zandberg soms een hele puzzel om een team op de been te krijgen. Halbe had twee verrassingen in petto. Eerst was er een tweede kampioensschaalvoor Jurre Jan Venema, wiens operatie eerder deze week gelukkig geslaagd is,  en daarna een ‘kratsje’ voor Willem Veenstra, die dit seizoen 39 doelpunten heeft gemaakt en zich daarmee topscorer in 5C en de Friese zaterdagcompetities mag noemen.
A2BE15CF-CF92-4D15-827D-0706345EEA3D.jpeg
Dit ‘kratsje’ moest hij
wel delen met zijn teamgenoten, omdat een topscorer zijn succes altijd aan anderen dankt. Natuurlijk waren er tot slot bloemen voor trainer Klaas Zandberg en coach Wybe Hogendorp. Aanvoerder Sijtse Nijboer had voor de wedstrijd al bloemen gekregen van VV Suameer, en een week eerder van UDIROS, waarvoor dank. Ook concurrent SC Boornbergum ’80 had bloemen en een kratje bier gebracht, super! Daarna was het woord aan KNVB-official Hans Hak, herkenbaar aan zijn oranje stropdasen inmiddels bijna vaste toeschouwer. Aan hem de eer om eindelijk de felbegeerde medailles uit te reiken.

20311CA5-810D-4A63-863C-2495DB5BD141.jpeg

Na de wedstrijd was het nog lang gezellig op sportkamp Burgerkamp met prachtig weer, muziek van Marcel de Jong en heerlijke broodjes hamburger/beenham van slagerij Boersma. Dank aan alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt en alle aanwezige gasten, in het bijzonder de spelers en supporters van VV Suameer.

F8B319B8-D74F-4F59-8176-C515852700C6.jpeg

Eastermar hoopt dat er de komende jaren geen ‘Slach om ‘e Stjonkfabryk’ meer komt (tenzij Suameer ook promoveert) en maakt zich op voor de ‘Slacht om ‘e Leijen’ tegen VV Rottevalle. Sijtse Nijboer en Willem Veenstra hebben afgelopen week al even geoefend. Zij mochten afgelopen donderdagavond hun opwachting maken in het regioteam dat tegen VV Rottevalle speelde en hebben daarmee een visitekaartje voor VV Eastermar afgegeven.

7FC0A9F4-2AF5-449D-97A1-76638196F594.jpeg

VV Eastermar wenst de teams uit 5C die de nacompetitie ingaan heel veel succes en gaat zichzelf alvast voorbereiden op de vierde klasse. Zoals vermeld moet Jurre Jan Venema tot ieders grote spijt zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangen. Voor de rest blijft het team intact en wordt het zelfs uitgebreid met Jelmer Dijkstra (broer van Menno) en een aantal oude en nieuwe spelers uit de eigen gelederen.

Jan Kooistra maakte foto's bij deze wedstrijd. Deze vind je hier: HIER KLIKKEN