Eastermar 1 revancheert zich tegen Suwâld 1

15 november 2021 9:15

Op een prima herfstdag, op zaterdag 13 november vond de inhaal-wedstrijd Eastermar 1 tegen Suwâld 1 plaats. Bij Eastermar was het zaak om zich te revancheren na de zure verliespartij in de derby tegen Sumar 1. Suwâld heeft tot nu toe een zware competitiestart en kent veel blessures.

De Broekophalders begonnen sterk aan de wedstrijd. Eastermar maakte snel 1-0 via Jelte Heidbuurt die een vrije trap van Sijtse Nijboer wist te verlengen. Het hoogtepunt van de wedstrijd was de knappe 2-0 van Johannes Couperus die met links een voorzet van Willem Veenstra via de onderkant van de lat in het doel knalde. Hierna volgden ook de 3-0 via Jelte met een kopgoal en de 4-0 via Willem met een schuiver buiten het bereik van de doelman.

Eastermar ging in de 2e helft door met waar het gebleven was. Eastermar was duidelijk een niveau beter dan Suwâld. Dit leidde met een eigen doelpunt tot de 5-0, een knal van Sijtse in het dak van het doel tot de 6-0, opnieuw Willem Veenstra die met een droge schuiver voor de 7-0 zorgde en tot slot maakte invaller Ari vd Heide met een vakkundige lob 8-0. Een mooie uitslag voor een mooie pot voetbal! De drie punten bleven dik verdient in Eastermar

Volgende week gaat Eastermar 1 op bezoek bij vv Zeester. De wedstrijd begint om 14:30 in Zoutkamp