Eastermar 1 pakt opnieuw de punten in extremis

29 november 2021 19:30

Zaterdag 27 november heeft de wedstrijd VV Eastermar 1 - VV de Lauwers 1 plaatsgevonden. Vanwege waterproblemen op de velden in Eastermar, moest er uitgeweken worden naar het B-veld van VV Rottevalle. De Eastermarders hadden dit seizoen eerder goede ervaringen opgedaan op dit sportcomplex door eigenaar Rottevalle in de beker 1-5 te verslaan. VV Rottevalle wordt bedankt voor de gastvrijheid en het beschikbaar stellen van de accommodatie voor deze wedstrijd. Omdat er geen supporters aanwezig mochten zijn, was de pers uitgerold. De wedstrijd was live via radio en youtube te volgen!

De 1e helft was stroperig en beide teams kwamen weinig voor de goals. De thuisploeg had het meeste balbezit maar wist weinig echte kansen af te dwingen. De Lauwers werd eens gevaarlijk uit een hoekschop en Eastermar zag een goal afgekeurd worden nadat de scheids had geconstateerd dat de keeper de bal klem had gehad. Het was vooral een strijd op het middenveld en daardoor gingen de teams zonder goals de rust in, 0-0.

In de 2e helft was het ondertussen alweer een beetje schemerig geworden, na zo'n 65 minuten spelen kwam de uitstekend spelende aanvoerder Sijtse Nijboer vrij aan de linkerkant. Nadat hij oogcontact had met spits Willem Veenstra legde Sijtse de bal prachtig bij de 2e paal neer, op vakkundige wijze schoot Willem alweer zijn 11e van het seizoen binnen, 1-0! Na de 1-0 kwam De Lauwers beter in het spel en kon het door lange ballen steeds gevaarlijker worden. Uiteindelijk leverde dit een penalty op welke tegen de paal ging en zo bleef de stand 1-0. Een scrimmage die daar uit volgde werd de spits van De Lauwers iets te veel en deze mocht inrukken na zijn 2e praatkaart. Aan het einde van de reguliere speeltijd viel dan toch de 1-1 uit een voorzet die werd binnen geknikt door een aanvaller van De Lauwers. In de blessuretijd werd de uitploeg weer gevaarlijk met een schot tegen de paal. Bij het scheiden van de markt wist Jelle van der Bij op het middenveld de bal af te snoepen van de defensie en snelde richting het vijandelijke doel. Nadat hij ook de keeper had uitgespeeld trok de laatst overgebleven verdediger aan de noodrem en zo kreeg Eastermar een strafschop en De Lauwers kon met 9 man afsluiten. Capitano Sijtse Nijboer wist wel raad met deze kans vanaf 11 meter en schoof kalm de 2-1 binnen. Opnieuw 3 punten voor de Eastermarders!

De strijd om de bovenste plaatsen in 5C is in volle gang en Eastermar draait nog altijd volop mee. Hoe het vervolg van de competitie afloopt is nog afwachten. Het besluit van de KNVB volgt deze week. De groeten!
Bron: Max Dam