VV Eastermar 1 makkelijk langs hekkensluiter TFS 1

21 maart 2022 8:00

Zaterdag 19 maart stond de wedstrijd tussen VV Eastermar 1 en TFS 1 op het programma. Eindelijk mochten de Eastermarders weer in competitieverband spelen, de laatste wedstrijd dateerde alweer exact een maand geleden. De wedstrijd in Drachtstercompagnie eindigde eerder dit seizoen in 0-7. TFS kent een zwaar seizoen en staat met 1 punt onderaan.

In de eerste helft was het krachtsverschil snel zichtbaar en na zo'n 20 minuten viel de eerste goal voor de Eastermarders. Willem Veenstra ging langs de keeper en zette zo 1-0 op het scorebord. Later was het opnieuw Willem Veenstra die het net liet bollen na een mooi uitgespeelde vrije trap, 2-0. Met deze stand konden de teams aan de thee.

In de 2e helft stapelden de kansen zich verder op voor de Eastermarders. Al snel viel de 3-0 via Sijtse Nijboer en halverwege de 2e helft was het Jelle van der Bij zijn voorzet die binnenwaaide, 4-0. Invaller Mike Okkema mocht aantekenen voor het slotakkoord en zette zo de eindstand op 5-0.

Komende dinsdag wacht de topper tegen koploper Drogeham, 20:00, Sportpark It Doltsje.