Wedstrijdverslag: VV Eastermar wint overtuigend van Friese Boys met 0-6

15 april 11:30  Het is altijd riskant om na een belangrijke wedstrijd een teamuitje te plannen. Bij winst kan het een geweldige avond worden, maar na een verliespartij is het een stuk minder gezellig. Gelukkig had de selectie van VV Eastermar afgelopen zaterdag een superavond in Groningen na de 0-6 overwinning op Friese Boys uit Kollumerzwaag. Wilde Eastermar revanche nemen voor de thuisnederlaag in november (1-2)? Misschien wel, maar Eastermar wilde vooral orde op zaken stellen na de nederlaag van Drogeham (2-0) en het gelijkspel tegen Harkema Opeinde (2-2). Dat kon ook, omdat Klaas en Wybe weer de beschikking hadden over bijna alle basisspelers. Het waren echter de invallers Mike Okkema, Wessel Tillema en Jurjen Tuinstra die het laatste kwartier van de wedstrijd voor vuurwerk zorgden. Dat resulteerde in drie extra doelpunten, zeer welkom voor het doelsaldo.meer »

46x gelezen

Wedstrijdverslag: VV Eastermar verliest twee dure punten tegen Harkema Opeinde: 2-2

8 april 20:15  Alle ingrediënten voor een prachtige voetbalmiddag waren aanwezig: een derby, schitterend weer en na afloop live muziek met Peter (praten) van Dekken. Het was ook een prachtige voetbalmiddag totdat Kees Schotanus, jarenlang hét boegbeeld van VV Eastermar, in de 82e minuut de gelijkmaker scoorde voor Harkema Opeinde. Aangezien Eastermar er de laatste tien minuten niet meer in slaagde om de drie punten alsnog binnen te harken, was de afloop zuur, heel zuur. Dat het toch nog lang gezellig bleef op sportpark De Burgerkamp was te danken aan de 6-0 overwinning van het tweede elftal op ONB. Ook Harkema Opeinde zal dik tevreden naar huis zijn gegaan.meer »

62x gelezen

Wedstrijdverslag: VV Eastermar verliest met 2-0 van effectief Drogeham

26 maart 1:15  De Leeuwarder Courant wijdde er slechts één zinnetje aan: In 4c verloor Eastermar verrassend van Drogeham. De aandacht ging (gelukkig) uit naar de drie koplopers die dit seizoen nog niet eerder hadden verloren, waaronder beker-tegenstander ONS Sneek. Voor Eastermar was het de derde verliespartij, na Friese Boys (1-2) en Noordbergum (2-0). Toch was het ook voor Eastermar een wake-up call. Twee weken geleden waarschuwde trainer Klaas Zandberg al dat de winst van Drogeham op Noordbergum moest worden gezien als een cadeautje dat nog moest worden uitgepakt. Helaas is dit cadeautje zaterdag in de verpakking blijven zitten.meer »

83x gelezen

Wedstrijdverslag: VV Eastermar wint thuis opnieuw met 4-1, nu van VIOD Driezum

18 maart 0:45  VV Eastermar heeft na de winterstop vier thuiswedstrijden gespeeld. Hiervan werden drie wedstrijden met 4-1 gewonnen: van Rottevalle, V en V ’68 en afgelopen zaterdag van VIOD Driezum. Tegen Ropta Boys stond de teller ook op vier doelpunten voor, maar was het aantal tegendoelpunten drie.meer »

79x gelezen

Wedstrijdverslag: VV Eastermar laat SC Boornbergum ’80 met lege handen achter: 1-3

11 maart 10:30  Wat trainer Klaas Zandberg betreft mag dit verslag van de uitwedstrijd tegen SC Boornbergum ’80 op 9 maart jl. beperkt blijven tot één zin: VV Eastermar heeft met 3-1 gewonnen, dankzij doelpunten van Jelle van der Bij, Menno Dijkstra (penalty) en Willem Veenstra. Hij baalt van het onvermogen van zijn ploeg om te profiteren van de luxepositie van elf tegen tien, nadat een speler van Boornbergum in de 28e minuut het veld moest verlaten met een rode praatkaart (twee keer geel).meer »

122x gelezen

Onderhoudsploeg houdt sportcomplex de Bugerkamp brandschoon!

4 maart 18:00  Als u sportcomplex de Burgerkamp op loopt dan valt het vast op. - De bestrating is schoon - De randjes zijn strak afgestoken - De reclameborden zijn netjes - De velden zijn bladvrij Dit gebeurt natuurlijk niet zomaar. Elke week is de onderhoudsploeg (bestaande uit Hoeke, Sietze, Hendrik en Jan) in de weer om ons sportcomplex netjes en schoon te houden. En dat is goed te zien! Het sportcomplex ligt er fantastisch bij.meer »

126x gelezen

Ga naar archief