VV Eastermar ontvangt 5.000 euro van Rabobank voor duurzame ledverlichting 💡

21 september 2022 10:00

Op zaterdag 17 september jl. mocht VV Eastermar een cheque van 5.000 euro in ontvangst nemen vanuit het Fonds Coöperatief Dividend Rabobank. De cheque werd uitgereikt door Conny van Eijden, van de Ledenraad Rabobank. De bijdrage is bestemd voor de realisatie van duurzame ledverlichting boven de velden.

De uitreiking vond plaats op het hoofdveld van VV Eastermar, voorafgaand aan de wedstrijd  Eastermar 1 – FC Birdaard 1, waar ondanks de regen genoeg publiek op af was gekomen.

Voor de uitreiking sprak voorzitter Halbe de Vries een kort dankwoord.: “VV Eastermar is de Rabobank zeer dankbaar voor deze bijdrage. We willen de kosten voor de leden laag houden. Iedereen die wil voetballen in Eastermar moet dit op een laagdrempelige manier kunnen doen. Dankzij de bijdrage van de Rabobank kunnen ook lokale clubs overstappen op Led verlichting.”

VV Eastermar is een gezellige warme club die gedragen wordt door de inzet van vele vrijwilligers uit het dorp. Zo is in het dorp ook 2.700 euro ingezameld met een oud-ijzer actie om de ledverlichting te kunnen financieren.

Halbe de Vries: “De oude verlichting was hard aan vervanging toe en samen met de leden is gekozen voor duurzame ledverlichting. Naast kostenbesparing op energie en onderhoud, geeft de verlichting ook een stuk meer speelplezier, omdat het licht veel gelijkmatiger over het veld wordt verspreid. De lampen gaan 15 tot 20 jaar mee, dus een mooie investering waar de vereniging nog lang plezier van heeft.”

Op de foto: afgevaardigde Connie van Eijden van de Rabobank overhandigt de cheque van 5.000 euro aan VVE Penningmeester Sytse Tjoelker (links)

221172B6-B6B8-45B1-A274-8F6C7E0AAF4B.jpeg