VV Eastermar zet reuzenstap richting kampioenschap

17 april 2023 8:15

Zaterdagmiddag 15 april was VV Eastermar te gast bij Troch Freonskip Sterk (TFS). TFS wil deze competitie graag minimaal twintig punten halen en voor Eastermar staat de titel op het spel. Kortom, ingrediënten genoeg voor een mooie voetbalmiddag, maar dat werd het niet, zeker niet voor Eastermar. Daar waar Eastermar een week eerder in Surhuisterveen de sterren van de hemel speelde, was het deze zaterdag in meerdere opzichten ‘bealgjen’. Grootste tegenstander was TFS, een zeer fysieke tegenstander, die niet te verslaan was met ‘mooi’ voetbal. Sterker nog, Eastermar kwam het grootste deel van de wedstrijd niet aan voetballen toe, omdat TFS meer de man dan de bal speelde. De meeste persoonlijke duels werden in het voordeel van TFS beslecht. Daarnaast hadden de Eastermarders last van het veld, dat in De Kompenije tegenwoordig door een robot wordt gemaaid.

De belangrijkste punten op een rijtje:

- Sijtse Nijboer scoort in de 30e minuut de 0-1 door een snel genomen ingooi van Jille van der Wal. Sijtse kopt de bal vanaf een meter of vijf van het doel raak. 0-1 is tevens de ruststand.
E407FF34-DE69-4B5E-9CB6-6532830C7181.jpeg

- Vlak na rust voert TFS de druk op en dat resulteert in de 57eminuut in een tegendoelpunt van Klaas Nijboer.
- Keeper Max Dam verricht nog een geweldige redding door een kopbal van TFS uit de kruising te tikken.
- De bevrijdende goal voor Eastermar komt in de 85e minuut van invaller Mike Okkema. De keeper van TFS liet de bal los na een corner van Sijtse Nijboer en Mike was er als de kippen bij om de bal binnen te schieten.

Kersvers kampioen VV Opende (4B ZA) won twee weken geleden met 2-1 van Ropta Boys en een vaste supporter gaf toen als commentaar: ‘Het was vandaag striemin, maar ook strieminne wedstrijden moet je winnen.’ Dat heeft Eastermar uiteindelijk ook gedaan met grote dank aan een aantal spelers, die zich de ‘boksenuit de broek’ hebben gewerkt: Rindert Venema, Sijtse Nijboer, Jelte Berend Heidbuurt en Pieter Tjoelker.
346F6FEF-DD87-4647-BF2C-1AF2C3E5A7B6.jpeg

Zaterdag 22 april komt VVT op bezoek. VVT heeft al drie wedstrijden op een rij niet verloren en zal deze opgaande lijnwillen doortrekken. VV Eastermar kan zich echter geen puntenverlies permitteren, omdat de voorsprong op achtervolger SC Boornbergum ’80 slechts vijf punten bedraagt. Graag tot ziens om 14.30 uur op Sportcomplex Burgerkamp.