Hielke Tillema benoemd tot nieuwe voorzitter op ALV

14 november 2023 19:30

Vrijdagavond 10 november jl. vond de Algemene Ledenvergadering (ALV) plaats in de kantine van V.V. Eastermar. Het was een ALV met een hoge opkomst waarbij unaniem, met applaus, Hielke Tillema als Voorzitter van Eastermar is benoemd. Oud voorzitter Halbe de Vries blijft aan als bestuurslid en zal de komende tijd Hielke als Vice Voorzitter in zijn rol gaan ondersteunen. Het bestuur bestaat daarnaast uit Folkert van Dijk, Simon Dijkstra en Geertje Scholten.

Halbe-en-Hielke-stokje-over.jpeg

Tijdens de ALV is met het jaarverslag teruggeblikt op het vorige seizoen. Het was een mooi seizoen met de nodige successen voor zowel de jeugd als de senioren. Het hoogtepunt was uiteraard het kampioenschap van ons eerste elftal waardoor wij nu, een tot nu toe uiterst succesvolle, competitie mogen spelen in de vierde klasse! Ook werd nog even teruggeblikt op de frisse duik van onze Heren van het derde in de Jarrecuzi.  Verder hebben alle commissies kort verslag gedaan.

Voor degenen die een uitgebreidere terugblik willen lezen raden wij de nieuwe presentatiegids aan die inmiddels digitaal op onze website is te vinden. Naast de terugblik staan hierin ook mooie interviews en de groepsfoto’s van onze teams. De oplage is beperkt in gedrukte versie beschikbaar voor de liefhebber in de kantine. Daarnaast zal alle jeugd dit jaar een gedrukt exemplaar ontvangen!

Contributieverhoging

Ook is het financieel verslag van het vorige seizoen weer doorgenomen tijdens de ALV. Door licht dalende inkomsten en een stijging in de kosten komt VV Eastermar uit op een acceptabel verlies. Het financieel jaarverslag is goedgekeurd door de aanwezige leden.  In de begroting voor het lopende seizoen zien we dat de kosten zullen blijven stijgen en hethelaas noodzakelijk is om de contributie te verhogen. Devoorgestelde contributieverhoging is unaniem goedgekeurd door alle 48 aanwezige leden. Dit betekent dat bij de eerstvolgende contributie incasso een hoger bedrag zal worden afgeschreven. De nieuwe contributiebedragen staan op onze website gepubliceerd.

Als het gaat om inkomsten willen we ook actiever aan de slag met acties. Bij de ALV zijn al een paar  goede ideeën genoemd. Heb jij een leuk idee? Laat dan van je horen. Hetzelfde geldt voor sponsoring. Weet jij een bedrijf of organisatie dat wil sponsoren? Laat dit dan weten aan de sponsorcommissie!

Nieuwe Statuten

De Statuten van VVE waren aan vernieuwing toe o.a. door nieuwe wetgeving. Ook is in de statuten een beperking opgelegd aan het bestuur waarbinnen zij financiële besluiten mag nemen. Het zittende bestuur acht dit een verstandige toevoeging. Ook bevatten de nieuwe statuten afspraken om online te kunnen stemmen. De nieuwe statuten zijn unaniem goedgekeurd door alle aanwezige leden op de ALV en zullen, nadat deze zijn vastgelegd in een notariële akte, worden gepubliceerd op de website van de vereniging.

Dit waren de belangrijkste uitkomsten van de ALV van 10 november jl.  Deze nuttige avond werd afgesloten met een gezellige borrel. Het bestuur bedankt allen voor zijn of haar komst.