Zegereeks VV Eastermar eindigt tegen Friese Boys: 1-2

20 november 2023 16:15

Na zeven overwinningen op een rij was het zaterdag 18 november even slikken voor spelers en supporters van VV Eastermar: de eerste nederlaag van deze competitie is een feit. Friese Boys trok aan het langste eind en nam de drie punten mee naar Kollumerzwaag. Hoewel het Eastermar dit seizoen al drie keer was gelukt om vanuit een achterstandspositie terug te komen, slaagde dat deze wedstrijd niet. Beide trainers waren na afloop weliswaar van mening dat Eastermar minimaal een punt had verdiend, maar er mag ook gezegd worden dat trainer Ayelt van Zuiden het slim heeft aangepakt door na de 1-2 voorsprong te consolideren.

Waar Harkema-Opeinde vorige week inzette op ‘beperkt verliezen’, nam Friese Boys genoegen met ‘beperkt winnen’. Groot gelijk, want in deze fase van de competitie zijn de punten belangrijker dan het doelsaldo. Hoewel Eastermar na de 1-2 een paar keer heel dicht in de buurt van de gelijkmaker kwam, lukte het uiteindelijk niet om te scoren. Dat was deels de verdienste van Friese Boys-keeper Jelmer Boorsma, die een paar hele mooie reddingen verrichtte, en deels ook domweg pech. Voor een gedetailleerd wedstrijdverslag verwijs ik u graag naar de bijdrage van mijn oud-klasgenoot Hielke de Graaf van Friese Boys. Eastermar gaat zich komende week voorbereiden op de uitwedstrijd tegen Dokkum. Deze ploeg blijft deze competitie tot nu toe wat onderbelicht, omdat ze twee wedstrijden minder hebben gespeeld. Dokkum staat er met 13 punten uit 6 wedstrijden echter heel goed voor. Het team heeft met 3-2 gewonnen van runner up Veenwouden en speelde 3-3 tegen Rottevalle. Kortom, een ploeg om gedegen rekening mee te houden.

ve53.jpeg

RK.