Wedstrijdverslag: VV Eastermar wint met 0-2 van SC Veenwouden en pakt de eerste periodetitel!

29 januari 2024 19:30

In de eerste competitiewedstrijd na de winterstop mocht VV Eastermar aantreden in en tegen SC Veenwouden. Beide verenigingen troffen elkaar voor het eerst in competitieverband. Veenwouden heeft jarenlang tweede klasse gespeeld en is vorig seizoen via de derde klasse afgedaald naar de vierde klasse, waar Eastermar een nieuwkomer is. Wat een ongelofelijke prestatie dat juist Eastermar afgelopen zaterdag met 0-2 heeft gewonnen én met de eerste periodetitel naar huis is gegaan. Grote klasse!

Klaas en Wybe hebben het pad naar de tweede competitiehelft zorgvuldig uitgestippeld. Het woordje ‘winterstop’ komt sowieso niet in hun woordenboek voor. De maand december stond in het teken van zaalvoetbal en meteen na de jaarwisseling werden de trainingen hervat. Bij slecht weer werd er een hardlooptraining ingelast, of werd er uitgeweken naar het kunstgrasveld van De Sweach. Op kunstgrasvelden werden ook twee oefenwedstrijden afgewerkt. In Sneek won Eastermar met 4-0 van vierdeklasser VV Scharnegoutum ’70 en in Deinum werd nipt met 2-3 verloren van tweedeklasser VV Dronrijp. Kortom, alle seinen voor zaterdagmiddag stonden op groen.

Aan de kant stond een afvaardiging van VV Rottevalle, ter voorbereiding op de return tegen Eastermar komende zaterdag en de inhaalwedstrijd tegen Veenwouden. Ze vonden beiden ploegen enigszins ‘tegenvallen’. Het was inderdaad geen topwedstrijd, maar Eastermar was over de hele linie gezien wel de betere ploeg en liet ook de mooiste combinaties zien. Uiteindelijk waren het niet deze combinaties die de winst opleverden, maar twee relatief ‘simpele’ doelpunten in de eerste helft. Gelukkig tellen die ook.

IMG_0463.jpeg

Het eerste doelpunt viel in de 25e minuut, nadat Jelmer Dijkstra de bal vanaf de rechterkant had voorgegeven op Willem Veenstra die‘m richting goal tikte. De keeper van Veenwouden hield de balaanvankelijk tegen, maar verwerkte ‘m niet goed, waardoor Willem de rebound met links binnen kon schieten. Een kwartier later zette Eastermar goed druk en wist Willem de keeper de bal te ontfutselen. Hij legde deze terug op Sijtse Nijboer, die alleen maar in een leeg doel hoefde te schieten. Dat deed ie met verve.

Hoewel Veenwouden zaterdagmiddag minder mooi voetbalde, had deze ploeg mogelijk wel de meeste doelpogingen. Keeper Max Dam stond echter prima op zijn plaats en werd uitstekend geholpen doorde verdediging.

Voor een uitgebreid verslag verwijs ik u graag naar www.rtvnof.nl. Op de facebookpagina van Veenwouden staan bovendien prachtige foto’s van Meint de Vries, die laten zien dat het er af en toe behoorlijk fysiek aan toe ging. Een goede voorbereiding op de thuiswedstrijd tegen Rottevalle, komende zaterdag om 14.30 uur.Scheidsrechter Keller maalde daar overigens niet om. Hij stoorde zich meer aan ‘praatjes’ aan de kant van Veenwouden en gaf Eastermar-aanvoerder Sijtse Nijboer in de slotfase een gele kaart wegens ‘treuzelen’.

756bc00b-0b10-45ce-b63c-7b5db4b75e5d.jpeg