WEDSTRIJDVERSLAG: Eastermar pakt 3 punten en koppositie!

28 oktober 2023 16:15

De Eastermarder equipe van Klaas en Wybe hebben dit seizoen al meermaals hun veerkracht laten zien. In het duel tegen VIOD moesten ze weer diep gaan, maar kwam men als winnaar uit de strijd. Willem Veenstra maakte in de 96e minuut de winnende treffer! Al konden de spelers van VIOD zich hier niet in vinden met een aantal rode kaarten als gevolg. Een enerverende middag in Driezum.

VIOD, met hun uit de kluiten gewassen spelers, leek vanaf het begin scherper en feller in de duels dan Eastermar, die slordig begon. In de 7e minuut zorgde een glijpartij van Eastermar op het middenveld ervoor dat VIOD op voorsprong kwam, 1-0. De eerste helft bleef VIOD dominant, maar Eastermar begon langzaam sterker te worden.

In de 14e minuut zagen we een goede actie van Jille, die vandaag de aanjager van Eastermar was. Een overtreding resulteerde in een vrije trap, maar deze ging helaas hoog over. Eastermar kreeg kansen, met Willem en Rindert in de hoofdrol, maar slaagde er niet in om te scoren.

VIOD bleef gevaarlijk in de counter, maar ook hun scoorden niet meer voor de rust.

In de tweede helft bracht Eastermar Jelmer in voor Bram. In de 62e minuut scoorde VIOD hun tweede doelpunt, 2-0.

Eastermar begon de druk op VIOD op te voeren en dit leidde tot een verdiend doelpunt. Jelle rondde goed af en bracht de stand op 2-1.

Supporter Sytse Tjoelker analyseerde de wedstrijd vanaf de zijlijn en beweerde dat als Eastermar het tweede doelpunt niet had geïncasseerd, de stand gelijk zou zijn geweest. Hidde Faber beaamde dit.

Eastermar bracht Jurryt en Harm in voor Jelle en Knelis, en bleef de druk op VIOD opvoeren. VIOD bleef echter gevaarlijk in de counter.

In de 83e minuut raakte Willem de paal, waarop Hidde Faber benadrukte dat Eastermar bij een gelijkspel de wedstrijd niet zou winnen.

Maar in de 84e minuut zorgde een prachtige actie met een voorzet van Harm op Jelmer voor de gelijkmaker, 2-2.

Eastermar bleef proberen om de overwinning binnen te halen en slaagde er in de 96e minuut om te scoren. Willem Veenstra werkte de bal over de lijn. De grensrechter gaf aan dat de bal niet over de lijn was maar de scheidsrechter oordeelde anders. Een besluit welke hevig werd aangevochten door de thuisploeg. Hieruit volgde een aantal rode kaarten voor VIOD, die de wedstrijd met 8 man eindigde en ook na de wedstrijd nog 2 rode kaarten pakte. Een enerverende wedstrijd eindigt voor Eastermar in de 5e opvolgende winstpartij van de competitie.

Directe concurrent Friese Boys verliest bij Noordbergum en pakt Eastermar de koppositie!

DSC_0637_Original.jpeg